>

NEW
Sold Recently

Motoconfort

MC1

Kadernr 150: waarschijnlijk de oudste die bekend is.

Charles Benoit en Abel Bardin ontwerpen hun eerste motorfiets in 1924 de MB1. Dit simpel 175cc 2 tact model was te koop tot 1929. In 1926 richten ze de firma 'Motoconfort' op en brengen een nieuw zwaarder model uit de MC1. Dit is een 308cc 2tact met hun gepatenteerde vering in de voorvork. Het ontwerp was vergelijkbaar met die van Triumph Junior, een 225cc lichtgewicht gemaakt 1913-1926. De Duitse Triumph verkocht een soortgelijk model genaamd de Triumph Knirps. De Junior vulde een nichemarkt om fietsers te doen overstappen naar een lichte motorfiets en in het bijzonder vrouwelijke bereiders had aangemoedigd. Ignatz Schwinn vervaardigd de Junior onder licentie in de Verenigde Staten (zoals Excelsior), tussen 1916 en 1920, door upgraden van de motor naar 269cc werd dit de Excelsior 'L18'.Aangezien de productie van het Junior eindigde in 1926, en de 308 verscheen in hetzelfde jaar kocht vermoedelijk Motobecane de rechten, en moderniseerde dit ontwerp naar de huidige mode, frame en tank werd aangepast en de motor werd een 308cc. Een opvallend kenmerk van de Triumph Junior - en dit Franse Motoconfort 308 - is de horizontaal geplaatste veer in de voorvork. Dit werd vervolgens gebruikt in Amerika voor fietsen, zoals de 1938 Schwinn Autocycle en in de late jaren 1960, de Stingray Krate.
Deze Motoconfort kom uit een Franse verzameling en is in rijdende staat.

Merk:

Motoconfort

Type:

MC1

Jaar:

1927

Mail HD-Classic

Verkocht

Mail HD-Classic

Foto's

Neem gerust contact op voor grotere foto's of voor meer informatie.

No pictures yet!

Video