Zoeken
ALLE MOTO'S

Alle voorradige moto's onder te verdelen per merk, prijs en ouderdom.

Pagina 1 van 14      1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   


Merk - Type Bouwjaar Prijs Omschrijving

AJS - Sport Luxus H4

1926

14.250 €

Engelse AJS model H4. Dit is een oudere restauratie van een 350cc zijklepper van 1926. Motorfiets is zeer mooi gerestaureerd geweest jaren geleden en heeft terug een zeer mooie patina. Matching number motorfiets met mooie carbuur verlichting met verstelbare spiegel. Originele Binks/AJS carburateur. Komt uit een Italiaanse verzameling die laatst nog tentoongesteld is in het Mille Miglia museum in ItaliŽ. De vorige eigenaar heeft deze gevonden in Frankrijk en na een volledige restauratie bij in zijn verzameling gezet. Deze motorfietsen werden geregeld gebruikt voor rondritten in ItaliŽ.

AJS - M9

1929

VERKOCHT

Engelse AJS model M9. Dit is een zeldzame 500cc zijklepper van 1929. Motorfiets is enkele jaren geleden volledig gerestaureerd en heeft verschillende grote rondritten probleemloos meegereden.

AJS - D1

1915

18.500 €

Eerste AJS model met een V-twin motorblok. Eertste model met "AJS scientific frame". De bovenbuis liep van balhoofd tot zadelpen in een rechte aflopende lijn zonder gebruik van gebogen buizen. Deze motorfiets had de in 1915 super moderne 3 versnellingsbak met kickstarter. Magneto ontbreekt. Dit was een Bosch, of door toedoen van niet leveren van Duitsland aan de vijand, was dit een Amerikaanse Splitdorf. Frame, motor en versnellingsbak zijn matching numbers!

Ariel - D

1927

14.500 €

Engelse Ariel model D. Dit is een 500cc kopklepper van 1927. Ariel had 2 kopklepper modellen in het gamma van 1927. Model C was de standaard uitvoering en model D was de luxe uitvoering. Dit is een luxe model D met alle race/sport opties. Men kon bij elk model verschillende opties kopen, deze motorfiets heeft alle race/sport opties zoals: Amal TT carburateur, Lucas racing magneet, voetsteunen ipv treeplanken en HQ ( High ratio) versnellingsbak. Dit maak deze toch al snelle motorfiets nog sportiever. Dit is een zeer mooie en goedlopende motorfiets met leuke details zoals de race opties, oliedruppelaar op de tank en hand en voet koppeling. In 1927 heeft Ariel veel problemen gehad met de frames. Deze braken altijd en het was zo dat je gratis mij je dealer een nieuw verbeterd frame kon laten plaatsen. Het 2de model frame deugde ook niet en zo zijn er 3 modellen geweest van frames. Deze motorfiets heeft het originele 3de type verstevigd frame dat wel goed was. Dit is ook het eerste jaar dat Ariel overstapte van flattankers naar zadeltank modellen. Deze motorfiets was jaren eigendom van Willem Molenaar de merkspecialist van de Ariel club in Nederland. Zelden worden deze modellen aangeboden.

BMW - R47 Racer

1927

BIEDEN

BMW had al veel ervaring opgedaan met de bouw van vliegtuigmotoren en vanaf 1921 waren ze gestart met de bouw van een inbouw boxer motor die men verkocht aan verschillende merken. Omdat de verkoop niet goed liep en BMW het idee had dat ze een betere motorfiets konden maken dan deze van hun klanten, zijn ze in 1923 gestart met de bouw van een eigen motorfiets. Dit was de 500cc zijklepper model R32. Twee jaar later voegen ze hierbij een kopklepper versie de R37 waar zeer vele prijzen mee gewonnen werden. In 1926 was deze motorfiets iets verouderd volgens BMW en brachten ze de R42 uit. een 500cc zijklepper maar nu met echte remmen en niet meer de polieremmen van het vorige model. Het jaar erop in 1927 brachten ze een kopklepper versie uit, de R47. Dit was een echte sportmotor die zonder veel aanpassingen makkelijk kon ingezet worden om te racen. Door de hoge prijs zijn er maar 1700 stuks van verkocht.
Paul Greifzu (1902 - 1952) was al vroeg begonnen met racen en in 1927 schakelt hij over naar BMW. Eerst deze R47 waar hij vele wedstrijden mee heeft gewonnen en later met een eigenbouw BMW auto waar hij ook vele overwinningen mee behaalde. In 1952 sterft hij in een crash tijdens een testrit. Er staat een gedenksteen aan de A9 in Dessau.
Deze moto komt uit het museum in Suhl zijn geboorteplaats.
Moto is in perfect rijdende staat en zal deze zomer terug geracet worden op Bonneville Salt Flats tijdens de Speed Week.
1926-??? geraced door Paul Greifzu
1970 - 2014 Tentoongesteld in het Automotive Museum van Suhl (geboortedorp van Paul Greifzu).
14-15 juni 2014 circuit Francorchamps, eerste prijs voor beste restauratie.
Juli 2014 BMW Brand store : Moto op tentoonstelling, special rond racing.
9-15 Augustus 2014: Bonneville Speed Week.
15 Augustus 2015 The Quail motorsport event (Carmel). Moto was gevraagd om tentoon gesteld te worden. Verschillende intervieuws met de pers.
16 Augustus 2014: Uitgenodigd om de moto te presenteren op het evenement Concours d'LeMons (Carmel/Monterey).
16 Augustus 2014: Bezoek van Jay Lenno Concours d'LeMons (Carmel/Monterey)
16 Augustus 2014: Intervieuw met de organisatie en de pers op het evenement Concours d'LeMons (Carmel/Monterey) 9-10 Mei 2015 Vintage Revival Montlhery. Racen op de historische kombaan ten zuiden van Parijs.
2016 - April 2019 tentoongesteld in het Talbott motorfiets museum in Carmel USA.



BMW - R26

1958

4.850 €

Duitse BMW model R26. Dit is een 250cc kopklepper van 1958. Motorfiets heeft wat nazicht nodig en enkele onderdelen moeten vervangen worden voor originele, zoals achterlicht en zijdeksel batterijbakje ontbreekt. Voor de rest is hier heel weinig werk aan om deze weer goed rijdend te krijgen.

BMW - R12

1935

VERKOCHT

Duitse BMW model R12 met zijspan. Dit is een 750cc zijklepper boxer met karden aandrijving en zijspan. Mooie originele motorfiets zonder repro onderdelen. Meer als 50 jaar geleden gevonden in een schuur in WalloniŽ. Volledig gerestaureerd en vele grote ritten mee gereden. Wegens ziekte van vorige eigenaar staat deze al enkele jaren stil. Zelden komt een motorfiets als deze nog te koop met alles origineel en met matching originele nummers. Ook origineel typeplaatje vooraan op het frame. Motorfiets moet terug opgestart worden.

BMW - R63

1929

BIEDEN

BMW die gestart was in 1923 met de bouw van motorfietsen bracht in 1928 hun eerste 750cc boxer kopklepper sport motorfiets uit. Dit is een zeer snelle (standaard af fabriek 140km/h) motofiets die veel gebruikt werd om te racen. Van dit model zijn er maar 794 stuks gebouwd en er zijn er nu nog maar zeer weinig van over. Deze motorfiets komt uit een bekende Duitse collectie en is perfect gerestaureerd. Start en loopt zeer goed en is zeer snel. Matching numbers en origineel type plaatje.

BSA - K

1914

17.500 €

Zeer mooie restauratie van een Engelse BSA model K. Dit is een 550cc zijklepper van 1914. Deze motorfiets heeft het Engelse Pioneer certificaat dus kan je zo aanmelden om de Pioneer rit in UK te doen. Motor start en rijd goed, heeft al vele rondritten in UK gereden. Bij deze motorfiets zit een los zijspanbak met veren maar geen onderstel.

BSA - B31

1953

VERKOCHT

Zeer mooie restauratie van een Engelse BSA B31. Dit is een 350cc kopklepper met als optie achtervering (motornummer BB). Motor heeft altijd in de huiskamer gestaan en is na jaren uiteengehaald en opgestart. Er zijn verschillende rondritten mee gereden (tot 130km) en deze motorfiets is probleemloos. Maar 1 jaar gemaakt met de mooie zijpanelen op de tank.

Pagina 1 van 14      1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   

© HD Classic | Pandhoevestraat 79a | 3128 Baal | België | T: 0032(0)16.53.75.77 | M: 0032(0)477.888.184 |    

Facebook Twitter YouTube